tisdag 5 juli 2016

Tommy berättar:

Hej igen.

En Nyhet: En CD släpps inom kort med min musik samt med text & sång av Monica Antonsson, frammåt Jul .

Många har frågat mig hur jag gör mina låtar så jag börjar med en idé av nånting, kan vara typ ballad, rock blues eller annat.

Kort förklarat, börjar jag med en bakgrund med harmonier och melodi på piano, lägger manuellt ett trumkomp del för del, allt separerat. Lägger därefter bas samt övriga instrument.

När arr & bakgrund är klar läggs en ny tillfällig referens-melodi till. Eftersom jag sällan skriver texter går låten vidare till en artist. Har olika artister, dels i sverige & dels utomlands som jag arbetar med.

Efter att jag fått en bra text som passar min idé på min musik läggs så sången på, mixas och redigeras och spelas in här.

Får göra olika versioner i de fall där artisten inte finns i Sverige. Därefter skickas bakgrunden för sångpålägg utomlands och skickas tillbaka hit för ny mixning. Innan jag lägger ut något skickas allt till både Stim & Sami för registrering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar