tisdag 9 oktober 2018

Tänker på dej...




Musik, instrumentation och inspelning: Tommy Aperia
Text och sång: Monica Antonsson


Tänker på dej…

Jag tänker på dej – du bor i mina tankar
Jag undrar vad du gör – nu och hjärtat bankar
Fast du har gått så känner jag ännu värmen
Önskar du stannat kvar - jag vill ha dej närmre

Drömmer ofta om natten
Saknar dej, saknar skratten
När två själar blir ett                                           
Så lekfullt och lätt
Som porlande vatten

Jag tänker på dej – jämt fast att du är borta
Och stunderna vi får – så oändligt korta
Doften av dej finns kvar ännu på min kudde
I fantasin var vi på vår kärleksudde         

Så kan drömmarna vara
inte lätt att förklara
Men du är inte fri
Och ska så förbli
De e verklighet bara

Jag tänker på dej – du står mitt hjärta nära
Du ger mig kraft och vi får nåt fint att bära
Jag tänker på dej – fast du är någon annans
När du har gått så är du förstås en annan      

Jag tänker på dej jämt vart jag mig än vänder
Så lär det nog förbli – vad som sen än händer

Första gången inspelad 29/6 2018 men något saknades. Färdigställd 9/10 2018. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar