torsdag 18 oktober 2018

Fyra timmar från Täby



Kompositör: Annie Mitchell (5 Anos Y 1 Dia)
Svensk text: Monica Antonsson
Inspelning och mixning: Tommy Aperia

Monicas svenska version av den sydamerikanska sångerskan Annie Michells monsterhit:
5 Anos Y 1 Dia. Inspelning: Tommy Aperia den 18 oktober 2018.

Fyra timmar från Täby
Annie Mitchell

Vår kärlek var en saga alltför god att vara sann
Jag var prinsessan, du var prinsen   
Vi byggde oss ett sagoslott av sand
Och ett liv för varandra

Du gav mig nya vänner och de gamla glömdes bort
Du tyckte nog inte om dem
Du tog så klart kommandot
Och jag levde väl mitt liv i din värld
Förblindad av kärlek

Fyra timmar från Täby
Där vi bott
Och där du är ensam kvar
Fyra timmar från Täby
Det gick fort 
Ja, till slut

Fyra timmar från Täby
Det var ett stordåd
som tog mig många år
Från beslut och till handling
Att förstå
Och våga gå

Du valde mina kläder och du kammade mitt hår
Jag var din skapelses krona
Det hände att du låste in mig där
För att skydda mig förstås                                                                       
Du ville kontrollera mig, du ville veta allt
Ja du var svartsjuk och galen
Du läste mina mail och det hände att du slog mig - för min skull
Eller var det för din skull?

Fyra timmar från Täby
Där vi bott
Och där du är ensam kvar
Fyra timmar från Täby
Det gick fort ja
Till slut

Fyra timmar från Täby
Nu är det min tur
Efter alla dessa sjuka år
Jag klarar mig ensam
Och jag vet
Jag vågar gå

2 kommentarer:

  1. 24 hours from Tulsa ? Tjugo minuter från Eslöv ?
    Temat är inte helt nytt i musikalisk form ...

    SvaraRadera
  2. Jag vet, Verutschkow.
    Flyende och gömda kvinnor är dessvärre inte heller någon nyhet.
    Den här historien berättade melodin för mig när jag skulle skriva texten.
    Det var bara att hänga med. Jag tycker själv att den är otäck.
    Tommy tycker att den är det bästa jag har skrivit.
    Sånt är ju kul att höra även om jag kanske inte riktigt håller med.

    SvaraRadera