fredag 16 mars 2018

Radio Österåker


I dag har vi medverkat i Radio Österåker.
I morgon kan ni höra programmet på Radio Österåkers playfunktion. Inte vet jag hur det går till. Jag berättar förstås i morgon när jag vet bättre.
Så här skriver Christer Ottosson som intervjuade oss på facebook:

Christer Ottosson
Vill än en gång påminna om Fredagsmagasinet i Radio Österåker på FM-bandet 103,7 eller på vår Playfunktion via radioosteraker.se. Den här veckan intervjuade jag Filippa Sandqvist som startade "Tjejskjutsen" i Åkersberga - idag har de ca 1300 tjejer som medlemmar! Hon hade sällskap av Isabelle Cederlöf från Vallentuna som använt sig av "Tjejskjutsen" och av Jasmine Gouda från Åkersberga som skrivit låten "Du är min pappa", en låt som gick direkt till hjärtat på Filippa ochoss i Radio Österåker!

Dessutom - en lång intervju med Monica Antonsson, journalist, författare och revymamma från Vallentuna som eg upptäcktes i Åkersberga! Hon har, äntligen börjat sjunga igen, mycket tack vare Tommy Aperia, kompositör och musikproducent. Ni får höra flera av låtarna från deras gemensamma produktion och träffa dem båda i programmet! Musik på hög nivå, om jag får säga det själv!

Monica Antonsson Tack snälla Christer för en trevlig dag. Vilken fin studio ni har och vilka trevliga medarbetare. Jag är imponerad! I morgon ska jag lyssna på er playfunktion...

Christer Ottosson Det är jag som ska tacka, Monica! Och ni är SÅ välkomna tillbaka. We keep in touch!

Monica Antonsson Absolut!

Monica Antonsson Och vet du vad vi glömde, att Tommy har sina barndomsrötter i Österåker där han bodde som barn. När vi åkte hem berättade han att hans första komposition som anmäldes till Stim hette: Österåkersvalsen.

Christer Ottosson Då finns det ju all anledning i världen att ni kommer tillbaka! Förresten, Monica, det var mycket vi "glömde" - vi kan säkert göra 8-10 program på temat nostalgi och lika många på temat framtid! Eller hur?!

Monica Antonsson Så gärna så kul som det här var. Och du, häng med till studion i Gottsunda nån dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar